Własny biznes

Własny biznes

Biznes to zbiór relacji i działań, które mają miejsce między ludźmi i organizacjami.

Relacje: Relacje w świecie biznesu są kluczem do zrozumienia, czym jest biznes.

Większość relacji biznesowych ma charakter transakcyjny, co oznacza, że istnieją w wyniku wymiany, takiej jak handel lub barter.

Niektóre inne relacje w biznesie można scharakteryzować jako transformacyjne, na przykład między rodzicem a dzieckiem lub lekarzem a pacjentem.

Czynności: Firmy biorą również udział w szeregu działań, takich jak produkcja na sprzedaż, inwestycje dla zysku lub pożyczanie pieniędzy na procent.

Działania te często wiążą się z wydatkami finansowymi, a nawet mogą obejmować ryzyko podejmowane w celu osiągnięcia pożądanego rezultatu.

Firma to jednostka organizacyjna, która tworzy lub dostarcza produkty lub usługi.

Firmy mogą być klasyfikowane na wiele sposobów, w tym według branży, w którą są zaangażowane.

Jedna klasyfikacja, której używają niektórzy ludzie, opiera się na wielkości firmy.

W tej klasyfikacji mała firma zatrudnia mniej niż 20 pracowników, średnia firma ma od 20 do 499 pracowników, a duża firma zatrudnia ponad 500 pracowników.

Własny biznes – zalety

Założenie własnej firmy jest często postrzegane jako logiczny kolejny krok dla osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności.

Oto kilka zalet założenia własnej firmy:

Nie ma szefa, który powie ci, co masz robić.

Możesz podjąć się projektów, które uznasz za interesujące.

Możesz tworzyć własne zasady.

Kiedy pracujesz dla siebie, jesteś swoim własnym szefem.

Może to być pod pewnymi względami korzystne, na przykład możesz stworzyć własny harmonogram i pracować w dogodnym dla siebie czasie.

Masz również możliwość zebrania wszystkich profitów za swoją ciężką pracę.

Własny biznes – wady

Niektórzy ludzie mogą myśleć, że mając własny biznes, będą mogli robić rzeczy tak, jak chcą.

Jednak nie zawsze tak jest. Istnieją pewne wady posiadania własnej firmy.

Konkurencja jest większa.

Trudniej zarabiać – szczególnie na początku.

Jesteś odpowiedzialny za wszystko.

Masz mniej czasu z rodziną i przyjaciółmi.

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga nakładów finansowych.

Decydowanie o tym, jaki rodzaj działalności rozpocząć

Istnieje wiele rodzajów firm, które możesz założyć, ale ważne jest, aby zacząć z odpowiednią pomocą.

Powinieneś zacząć od tego, co należy zrobić, zanim będziesz zbyt podekscytowany „fajnymi” pomysłami, które mogą się nie sprawdzić.

Istnieje wiele modeli małych firm, w które możesz zainwestować swój czas i pieniądze.

Jednak, aby Twój biznes odniósł sukces, na samym początku należy wprowadzić odpowiednie planowanie.

Najczęściej wybierane przez przedsiębiorców małe firmy to firmy jednoosobowe lub spółki osobowe.

Wybór odpowiedniej struktury prawnej dla nowej firmy może być bardzo mylący.

Rodzaj, który wybierzesz, będzie zależał od wielu czynników, takich jak to, czy jest to Start-up, Twoi inwestorzy i jaką firmę chcesz stworzyć.

Decydowanie o strukturze właścicielskiej firmy

Istnieje kilka struktur własnościowych firm.

Są własnością prywatną, znajdują się w obrocie publicznym i są spółdzielcze.

Firmy prywatne są własnością prywatnych właścicieli.

Mogą to być osoby, rodziny, grupy osób lub korporacje.

Prywatne firmy są zwykle bardziej elastyczne niż ich odpowiedniki, jeśli chodzi o sposób podziału zysków i radzenia sobie z kapitałem.

Niektóre firmy prywatne będą chciały uniknąć kontroli ze strony opinii publicznej, więc wolą pozostać prywatnymi.

Podczas gdy inne decydują się na wejście na giełdę, aby stać się bardziej dochodowymi ze względu na zwiększony popyt na ich akcje.

Spółki notowane na giełdzie są własnością akcjonariuszy, którzy kupują akcje za pośrednictwem giełdy publicznej.

Spółki giełdowe mają ograniczenia w podziale zysków i emisji akcji, ale także pozwalają spółce na pozyskiwanie kapitału na rozwój poprzez emisję akcji na giełdzie.

Własny biznes – kluczowe kwestie

– Stwórz produkt lub usługę, które Cię pasjonują.

– Dowiedz się, jak odróżnić swój produkt lub usługę od reszty.

– Dowiedz się, jak skutecznie i niskim kosztem dostarczyć swój produkt lub usługę.

– Znajdź najlepszy sposób na nawiązanie kontaktu z klientami, czy to za pośrednictwem mediów społecznościowych, reklam telewizyjnych, informacji prasowych, czy w jakikolwiek inny sposób.

– Dowiedz się, jak rozwijać swoje produkty i usługi, aby były odpowiednie dla przyszłych pokoleń.