Znikające pieniądze z konta bankowego

Znikające pieniądze z konta bankowego

Co zrobić w sytuacji, kiedy spostrzeżesz znikające pieniądze z konta bankowego? Sprawdź, jakie kroki podjąć w takim przypadku, i jak zabezpieczyć swoje pieniądze na rachunku osobistym.

Wydaje się, że w dzisiejszych czasach kradzieże zdarzają się coraz rzadziej.

Nie nosimy przy sobie dużych pieniędzy, za zakupy płacimy kartą, a oszczędności trzymamy na lokatach, a nie w skarpecie.

Czujemy się całkowicie bezpiecznie. Tymczasem, logujesz się na konto, sprawdzasz i nagle… Zniknęły Ci pieniądze.

Wiesz, że nie dokonywałaś wypłaty, nie wykonywałeś transakcji, a mimo to saldo zupełnie się nie zgadza.

Ukradziono Ci pieniądze z konta. Po prostu padłeś ofiara ataku hakerskiego.

Niestety, złodzieje do niedawna nie musieli posługiwać się żadnymi wyrafinowanymi metodami. Wystarczał telefon i znajomość podstawowych danych.

Obecnie przepisy zastały zaostrzone i wymagana jest wiedza klienta, czyli znajomość określonych haseł oraz przedmiot, czyli telefon, którym zatwierdzamy hasła.

Niestety, zdarza się, że nawet to nie wystarcza i padamy ofiarą kradzieży. Co robić dalej?

Znikające pieniądze z konta bankowego – co zrobić?

Po pierwsze, musimy próbować temu zapobiec. Pilnować trzeba nie tylko telefonu, ale też wszelkich podejrzanych SMS, które otrzymujemy.

Szczególnie takich, w których operator informuje nas o np. przekierowaniu rozmów przychodzących na inny numer.

Natychmiast dzwońmy na infolinię telefonii komórkowej i sprawdzajmy informację bezpośrednio u operatora.

Pamiętajmy także, aby nie klikać żadnych podejrzanych e-maili autoryzacyjnych.

Zadbajmy o podstawowe bezpieczeństwo, czyli choćby zachowanie właściwych odległości pomiędzy osobami korzystającymi z bankomatów.

Jeśli jednak do kradzieży dojdzie, powiadamiajmy o niej szybko nasz bank. To jego obowiązkiem jest zabezpieczenie naszych transakcji.

Stwórzmy jednak bankowcom szansę. Odpowiednio szybkie zawiadomienie banku może zapobiec zrealizowaniu przelewu na konto złodzieja.

Dodatkowo, musimy powiadomić o zaistniałej sytuacji najbliższą jednostkę policji.

Wykrywalność tego typu przestępstw nie jest wysoka, ale na tym etapie, musimy mieć dodatkowe zaświadczenie, z którego jasno wyniknie, ze jesteśmy ofiarą kradzieży.

Niezależnie od informacji zgłoszonej do banku, musimy wystąpić jak najszybciej z żądaniem zwrotu pieniędzy.

Teoretycznie, zwrot środków powinien nastąpić do końca dnia roboczego, liczonego od momentu wystąpienia nieautoryzowanej transakcji lub zgłoszenia takiego działania.

Może cię również zainteresować – https://najlepszekonta.com/upadlosc-banku/

Zadbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy na koncie bankowym

Brak pieniędzy na koncie – reklamacja do banku

Jeśli zwrot nie nastąpi, przystępujemy do składania reklamacji. Można to zrobić bezpośrednio w oddziale banku, w drodze listownej, mailowej lub telefonicznej.

Procedury kontaktowania się z bankiem, określone są w regulaminie prowadzenia rachunku bankowego lub regulaminie karty płatniczej.

W składanej reklamacji trzeba określić wszelkie zaistniałe okoliczności.

Pozwoli to bankowcom na ustalenie, czy doszło do błędu informatycznego, czy faktycznie padliśmy ofiarą kradzieży.

Wstrzymanie zwrotu środków, jest możliwe tylko wówczas gdy bank udowodni, że to klient oszukuje.

Pamiętajmy, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo naszych pieniędzy leży po stronie banku.